پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

زيبايي پوست به سبك مامان بزرگ هاي برنا

۱۱ بازديد

زيبايي پوست به سبك مامان بزرگ هاي برناتجميل الانف مادربزرگ‌ها مدام با مواد شيميايي و آرايشي مخالف ميباشند , براي همين نيز از هر مواد ارگانيك و ارگانيكي كه در منزل پيدا ميشود , استفاده مي نمايند ‌و شايسته ترين ماسك‌ها و كرم‌هاي ارگانيك را مي‌سازند‌ . حتما شما نيز مادر‌بزرگي داريد كه ميتوانيد با توصيه‌هايش پوست و موهاي‌تان را خوشگل و براق نمائيد . در صورتيكه نيز كنجكاو مي باشيد كه بدانيد ماد‌ربزرگ اينجانب چه نسخه‌اي برا‌ي زيبايي‌هايش در جواني داشته , خوبتر است اين مقاله را تا پايان بخوانيد . 
روشن كردن پوست با ليمو و خيار پس از يكسري سال استفاده از اثاثيه آرايشي و كرم پودر‌ها‌ , رنگ صورت كدر و مات ميشود . درصورتي كه دل‌تان مي خواهد صورت‌تان روشن شود و از كدري خارج بيايد و بدرخشد , خوب تر است به‌جاي استفاده از سفيد‌كننده‌هاي شيميايي از تركيب خيار و ليمو استفاده فرمائيد . يكي خيار را رنده كرده و با دو قاشق غذا‌خوري آبليمو ادغام نماييد و براي پنج دقيقه روي پوست صورت‌تان بگذاريد . بعداز 5‌دقيقه با آب ولرم صورت‌تان را بشوييد و با يك حوله قابل انعطاف كم آب نمائيد و مرطوب‌كننده مطلوب پوست‌تان را بزنيد . 
قلع و قمع آكنه‌ها با ليمو به حيث اينجانب آكنه‌ها بزرگ‌ترين معاندان خانم‌ها آن نيز يك روز گذشته از يك ضيافت داراي اهميت ميباشند . براي مثال عروسي خواهر يا اين كه اخوي يا اين كه چه بسا اخوي شوهرتان است . فكرش را بكنيد با يك صورت پر‌از آكنه مي بايست به ضيافت برويد . ولي نگران نباشيد . مادر‌بزرگ اينجانب مدام براي اين روز ها ورژن بي آلايش و 5‌دقيقه‌اي داشت . 
تنها كافي است آب يك ليمو را در ظرفي بچكانيد و آن گاه به به عبارتي ميزان آب روي آن بريزيد . تركيب آب و ليمو را روي آكنه بماليد و يك دستمال منزه روي آن بگذاريد . پس از 5‌دقيقه به آرامي دستمال را روي آكنه‌ها بكشيد . خودتان از صحنه‌اي كه مي بينيد , متعجب ميشويد . تمام آكنه‌هاي سر‌سياه به دستمال مي‌چسبند و از پوست جدا ميگردند . اما اين ليمو جاي آكنه‌هاي قبل را كه سياه شده نيز سفيد‌تر ا‌ز پيشين مي نمايد . 
پف‌ها را با سيب‌زميني محوكنيد اين پف‌هاي بدور ديده و حلقه‌هاي سياهي كه زير ديده است , كابوس هر خانمي گذشته از آراستن يا اين كه پس از بيدار شدن از خواب است . در حالتي كه از خواب بيدار شديد و ‌ديديد چشم‌هاي‌تان پف كرده و حلقه‌هاي به دور آن سياه‌تر از مدام شده , خوبتر است خونسردي‌تان را نگهداري نماييد و يكي سيب‌زميني و يك واحد اندازه گيري شير را روي ميز بگذاريد . 
درحال حاضر سيب‌زميني را رنده فرمائيد و با شير عالي نيز بزنيد و با يك پنبه پاك روي چشم‌هاي‌تان بگذاريد , يعني چشم‌هاي‌تان را براي 10‌دقيقه ببنديد و سپس اين تركيب جادويي را روي چشم‌هاي‌تان بگذاريد . پس از 10‌دقيقه اين مواد را از روي چشم‌ها برداريد و با آب ولرم بشوييد . حال خودتان را در آينه نگاه نمائيد . ديگر خبري از پف و آن لكه‌هاي پر‌رنگ نيست . اما لكه‌هاي سياه با يك توشه گذاشتن اين ادغام ازبين نمي‌رود . دستكم هفته‌اي يك‌بار اين ادغام را روي چشم‌هايتان بگذاريد و تاثير مثبت آن را مشاهده كنيد . 
موهاي بلند و كلفت با ماسك انگور چنانچه مي خواهيد موهايي بلند و قطور و سفت داشته باشيد حتما انگور بخوريد . مادر‌بزرگ اينجانب موهاي قشنگ و پر‌پشتي داشت‌ . مدام مي‌گفت از بچگي انگور خورده و به‌همين ادله موهاي قشنگ و تندستي داراست . از نگاه علمي نيز درصورتي كه بدين موضع نگاه فرمائيد , انگور ويتامين‌C داراست و اين ويتامين بازدارنده از ريزش گيسو و سبب تندرست آن ميشود . 
با عسل نوراني گرديد احتمال دارد تحمل عسل روي صورت خيلي مشقت بار باشد ولي هنگامي بدانيد با يك سري دقيقه تحمل كردن ميتوانيد از شر لك‌هاي كم‌رنگ خلاص گرديد و صورت‌تان روشن ‌و براق شود , مطلقا ميتوانيد . ولي گذشته از اين‌كه بخواهيد عسل را روي صورت‌تان بگذاريد بايستي از اصل بودن آن مطمئن باشيد . عسل مي بايست اصل و سواي هرگونه شكر باشد . 
شكر زماني روي صورت قرار بگيرد مي تواند سبب ساز به وجود داخل شدن جوش‌هاي ريز و قرمز‌رنگ شود و به‌جا‌ي اين‌كه پوست‌تان را معالجه فرماييد جديد با بحران جديدي به نام جوش‌هاي ريز نيز روبه‌رو ميشويد . عسل اصل را با پنبه پاك روي پوست بماليد و بعداز 5‌دقيقه با آب ولرم بشوييد و كم آب فرماييد . مواد جان دار در عسل سبب ساز مي گردد پوست صورت‌تان برق بيفتد و يك لايه‌برداري سرعت بالا و بي‌هزينه انجام دهيد . 
با شنبليله ماسك موي بسازيد مامان بزرگم مدام يك ماسك سبز خوشبو روي سر‌ش مي‌گذاشت . حدود 300‌گرم شنبليله را در آب تر كرده و سپس آن را خرد مي كرد و همان‌طور روي موهايش مي‌گذاشت و روي آن را با كلاه‌رنگ مي‌پوشاند . شما نيز ميتوانيد اين ماسك را روي موهاي‌تان بگذاريد و پس از دو ساعت بشوييد و با پاره اي روغن‌زيتون چرب فرماييد . شنبليله دربردارنده پروتئين و نيكوتين اسيد است كه سبب ارتقاء رويش گيسو ميگردد . پتاسيم شنبليله از ريزش موي جلو‌گيري مي نمايد و ليستين مو جود در آن نيز سبب ساز تقويت موي ميشود . 
آب هويج نمي‌گذارد موهاي‌تان سپيد شود باورتان مي‌شود؟ مادر‌بزرگم هر روز آب‌هويج مي خورد . مي‌گفت آب هويج نمي‌گذارد موهايم سپيد شود . راست نيز مي‌گفت . موهايش خيلي دير‌تر از ساير زنان هم‌سن و سالش سپيد شد . هويج سرشار از ويتامين و مواد پرخاصيت است كه باعت تغذيه گيسو ميشود , در‌ضمن با ميل كردن آب‌هويج به دستگاه گوارش و اما چشم‌هاي‌تان نيز ياري ميكنيد . به‌دليل وجود ويتامين‌C و آنتي‌اكسيدان , هويج مي تواند لك‌هاي روي پوست را نيز كم‌رنگ نمايد . در ضمن نوشيدن هر روز آب‌هويج از مسن شدن پوست نيز جلو‌گيري مينمايد . 
هويج به‌دليل داشتن ويتامين‌C كه در تن منجر ساخت كلاژن مي گردد خواص ضد‌پيري دارااست و قادر است از ‌چين و چروك و افتادن پوست جلوگيري نمايد . 
خامه نو , معاند بي آبي پوست در صورتي به نو بودن خامه‌اي كه مصرف مي كنيد مطمئن مي‌باشيد , ميتوانيد همين‌طور كه درگير ميل كردن ناشتايي مي‌باشيد , يك قاشق از خامه را نيز روي پوست صورت‌تان بماليد و ماساژ دهيد , اما در صورتيكه پوست‌تان كم آب است‌ . بعداز 5‌دقيقه نيز خامه را از روي پوست تميز نماييد . چربي خامه بوسيله سلول‌هاي پوست جذب شده و پوست‌تان قابل انعطاف ‌و انعطاف‌پذير ميشود . 
مرهمي براي زخم‌هاي سطحي زردچوبه گياه جادويي و باستاني است كه عمر متعددي دارااست . زردچوبه ضد‌باكتري‌ , ضد‌عفوني‌كننده و آنتي‌اكسيدان است كه ميتواند در پوشش آسيب و علائمي كه از آن مانده , ياري دهد . پس در‌صورتي‌كه روي بدن‌تا‌ن جاي زخمي باقيمانده , هفته‌اي يك‌بار يك قاشق چاي‌خوري زردچوبه را با يك قاشق غذاخوري آب جوشيده ادغام فرمائيد و روي جاي جراحت بگذاريد . 
كم‌كم و به مرو زمان ميبينيد چطور جراحت سابق از‌بين مي رود . زردچوبه همينطور به از‌بين بردن آكنه‌ها امداد كرده و بعداز يك‌سري هفته پوست شما‌را سفيدتر و روشن‌تر از پيشين مي كند . البته مراقب باشيد از اين مرهم در مقطع كوتاهي استفاده فرماييد تا رنگ پوست‌تان عوض نشود . 
مرهمي براي پوست چرب در صورتي‌كه پوست‌تان چرب است و هزار ماسك و كرم و لايه‌بردار و… را استفاده كرده البته هنوز جوابي نگرفته‌ايد , ميتوانيد ورژن جادويي مادر‌بزرگ را نيز آزمون نمائيد . مادر‌بزرگ معتقد بود يك خمير آرد با آب يا اين كه شير ميتواند جاي يك صابون شوينده تند و تيز را بگيرد . خودش مدام صورتش را با خمير آرد و شير مي‌شست . مامان بزرگ مي‌گفت ‌آرد بازدارنده ايجاد سبوم يا اين كه چربي ‌در پوست ميشود . براي اين فعاليت دو قاشق غذا‌خوري آرد را با نصف ‌پيمانه آب يا اين كه شير تركيب فرماييد و صورت‌تان را با آن بشوييد و آنگاه روي آن كرم مرطوب‌كننده بزنيد . مادربزرگ معتقد بود چربي‌هاي صابون پوست را چرب‌تر از گذشته ميكند به‌همين عامل هيچ‌وقت از صابون استفاده نميكرد و مدام صورتش صاف و روشن بود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.