شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آيا رنگ آميزي گيسو سبب زخم به موها و يا اين كه ريزش گيسو مي گردد؟

۱۴ بازديد

 رنگ گيسو دربردارنده مواد شيميايي مختلفي است كه هنگامي روي موها قرار مي‌گيرد لايه فرنگي موها كه از پوشش چربي تشكيل‌شده را بر مي‌دارد آنگاه مولكول هاي كوچك رنگ وارد لايه داخلي گيسو شده و با مولكول هاي بزرگ خيس كه رنگ ارگانيك موها را صورت مي دهند عكس العمل و منجر اكسيد شدن آنان و در غايت تغيير و تحول رنگ تارهاي گيسو مي گردند . 
نقاشي كردن گيسو مي تواند به تارهاي گيسو جراحت وارد نمايد البته در اكثر وقت ها مورد ها سبب ساز ريزش موي نمي‌گردد . گيسو از پروتئيني به اسم كراتين درست شده و رنگ گيسو و مواد شيميايي در كنار آن سبب تجزيه كمي از اين پروتئين ميگردند كه‌اين فرمان سبب ساز ظرافت تارهاي موي مي گردد . هر چه از رنگ موهاي روشن خيس استفاده نمائيد جراحت بيشتري به تارهاي موي وارد مي گردد و رنگ موهاي تيره زخم كمتري به پروتئين ساختاري موها مي دهند . 
در‌حالتي كه موهاي شما نازك و آسيب پذير است و يا اين كه در گير موي خوره هستيد پيشنهاد مي شود تا جاي ممكن از رنگ آميزي موهايتان دوري كنيد چون موجب تشديد مشكلات شما مي گردد . 
اما اين بدان مضمون‌ نيست كه هيچ كس نبايد از رنگ موي استفاده نمايد . در شرايطي كه شرايط موهاي شما مطلوب است و از رنگ موهاي داراي اعتبار و به شيوه درست استفاده نمائيد آسيبي محسوس به موهايتان وارد نمي‌شود و ميتوانيد با رعايت زمان بندي دلخواه هر از گهگاه موهاي خويش را رنگ فرماييد و چه خوب تر اين كار را بوسيله آرايشگري حرفه اي انجام دهيد تا شايسته ترين سود و دست‌كم زخم به موهايتان وارد گردد . 
خيلي از خانم ها و آقايان از آن جا كه تجربه كافي و ابزار واجب براي رنگ آميزي موهاي خويش را ندارند احتمال دارد به صورت غير اصولي اينكار را انجام دهند و موجب زخم بدون شوخي به موهايشان گردند . 
درصورتي كه جز كساني مي‌باشيد كه از رنگ موهاي تيره جهت پوشش موهاي سپيد و يا اين كه خاكستري خويش استفاده مي‌كنيد هم جاي نگراني نيست , همانگونه كه اشاره شد رنگ هاي تيره جراحت فراوان ناچيزي به موها در قياس با رنگ هاي روشن وارد ميكنند . 
رعايت چندين نكته امداد به كاهش زخم به موهايتان حين رنگ آميزي مي نمايد : 
1 . اعتنا فرماييد تا جاي ممكن رنگ موي با پوست سرتان تماسي نداشته باشد و تنها موهايتان را در بر بگيرد . 
2 . در صورت قابليت براي نقاشي كردن موها به آرايشگاه داراي اعتبار مراجعه‌كنيد , يكي‌از شغل هاي تخصصي و روزمره آنها رنگ آميزي گيسو است و ابزار و تجربه كافي را دارا مي‌باشند تا شايسته ترين فيض با دست كم جراحت حاصل شود . 
3 . از برندهاي داراي اعتبار رنگ موي استفاده نماييد و از خريد مثال هاي ارزان ارزش و ناشناخته جدا پرهيز كنيد . 
4 . هنگام نقاشي كردن حتما حواستان به زمان باشد و هيچگاه اذن ندهيد بيشتراز زمان مشخص و معلوم شده رنگ بر موهايتان بماند . 
5 . در صورت پيدايش خارش , آلرژي و سوزش سريعا به آرايشگر خويش اطلاع دهيد و يا اين كه مبادرت به شستشوي موها فرماييد . 
6 . تا جاي ممكن مسافت هنگامي بين رنگ آميزي موها را ارتقاء دهيد دست كم زمان سفارش شده 8 هفته است و نبايد زودتر از اين زمان مبادرت به رنگ آميزي دوباره موها نمائيد . 
تعدادي نكته جهت مراقبت رنگ موي براي دوران بيشتر : 
1 . پس از رنگ آميزي موهايتان در صورت قابليت و امكان تا 48 ساعت از شستشوي موها با شامپو پرهيز كنيد تا رنگ به صورت بي نقص به مولكول هاي موي گره خورده و ثبات كافي را پيدا نمايد . 
2 . جهت شستشو از شامپوهاي منحصربه‌فرد موهاي رنگ شده استفاده نمائيد در غير اين صورت توجه نماييد شامپوي شما فاقد سولفات ( Sulfates ) باشد . سولفات سبب ساز هدر رفتن رطوبت و كم آبي موها و جدا شدن مولكول هاي رنگ مي گردد . 
3 . بعداز هر توشه شستشو از قابل انعطاف كننده با فرمول منحصر موهاي رنگ شده استفاده فرماييد , قابل انعطاف كننده هايي كه دربردارنده روغن مانوي ( Manoi ) ميباشند منجر ثبات رنگ و درخشان شدن موها مي گردند . 
4 . هنگام استحمام از آب خيلي گرم استفاده نكنيد ترجيحا از آب ولرم مايل به سرد استفاده كنيد . 
5 . در صورتيكه موهاي چربي نداريد از شستشوي بيش تر از حد آن‌ها دوري كنيد اين فرمان امداد مي نمايد تا موها زمان طولاني تري رنگ را به خويش نگه دارا هستند . براي بيشتر اشخاص يكروز درميان استحمام دلخواه است . 
6 . در شرايطي‌كه به استخر ميرويد حتما از كلاه شنا استفاده فرماييد و اذن ندهيد آب استخر كه دربردارنده كلر است با موهايتان تماس يابد . 

عمل بيني در مشهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.