۷ اصل متقاعدسازي سئو
اصول هفت گانه متقاعدسازي و تاثيرگذاري سئو
۷ اصل مهم متقاعدسازي از نظر پزشك رابرت چالديني فعاليت متقابل : چيزي به مخاطب خويش بدهيد , تا چيزي از وي بگيريد
فراگيري با صرفه سازي تارنما اقرار كنيد… حتماً شده به تبليغي نگاه فرمائيد و با خودتان تصور كنيد “ اينجانب نيز به يكياز اين كوسنهاي قابل انعطاف و راحت نياز دارم . ” به احتمال فراوان , خودتان نيز درين مواقع , ته ذهنتان مي دانيد كه واقعاً اينطور نيست . شما بهاين كوسنها نياز نداريد . البته چيزي راجع بدين تبليغ , منجر شده بخواهيد گوشي تلفن را برداريد و يك جفت پيشنهاد بدهيد . آري , سئو شما بايستي قبلي از تمام شدن اين محصول , سئو خريد خويش را انجام دهيد . كاملاً نيز دراين مورد مجاب شدهايد . ولي چگونه؟ چه چيزي راجع بدين محصول سئو شمارا متقاعد به خريد كرده است؟ فراگيري باصرفه سازي وبسايت
بگذاريد حقيقت را به شما بيان كنم – اصلاً ذهنيت شما بهاين محصول اهميّت نميدهد . تنها در يك ميانبر خيالي سئو افتاده است و بر طبق آن اخلاق مي كند .
البته مراد ما از ميانبر خيالي چيست؟ دراين محرمانه مطالب خير صرفا مي فهميد كه ميانبر خيالي چه است و چرا به اخلاق و رفتار غير منطقي ما سبب ميشود , بلكه با ۷ اصل اصلي سئو براي متقاعدسازي مشتريان به گفته چالديني آشنا ميشويد . بله! به عبارتي اصولي كه هيچ ربطي به محصول يا اين كه سرويس ها ما ندارند , البته كماكان در فروش آن ها تاثيرگذار ميباشند . ما انسانهاي ماشيني و ميانبرهاي ذهنيمان
are _ we _ robotsدرد عالي نيست . چنانچه بحثي در اين باره داريد , خواهشاً همين شرايط فعلي يك سوزن در دست خويش فرو نماييد . آي… شما درد خويش را با يك صدا نشان ميدهيد و ناخوداگاه دست خويش را عقب مي كشيد . چرا؟ واقعاً يك سوزن آنقدري درد ندارد كه بخواهيد چنين برخورد جدياي به آن نشان دهيد .
اين دقيقاً به عبارتي نكتهاي است كه راجع به آن سخن مي كنيم : برخورد ما , ارتباطي به فهم ما از مورد ندارد . سئو همين كه به درد ناشي از سوزن تفكر كرديم , كافي بوده سئو تا يك الگوي رفتاري خودكار در ما فعال شود كه تمام بخشهاي منطقي ذهن را ناديده ميگيرد . آري , بنابراين است كه ما يك سئو ميانبر خيالي را تجربه مي كنيم .
احتمال دارد بپرسيد چرا اينگونه است؟
يادگرفتن با صرفه سازي وبسايت
خب , معاش چيز پيچيدهاي است . هر روز بخش اعظمي حالت و تعيين متعدد همچون بمب بر راز ما فرود ميايد . ولي خوشبختانه ذهن ما به طوري درست شده تا اين فشار را با شناسايي الگوها در هر لحظه كم كند و به طور خودكار يك توالي دلخواه از واكنشهايي تمرينشده و صحيح را فعال نمايد .
حقيقت اين است كه در عمده مواقع , ذهنيت شما با تبحر , سئو تمام تصميمهاي غير لازم را ميانبر ميزند و از آنان طفره مي رود . البته گهگاه نيز مي گردد كه به خودتان بياييد و مشاهده كنيد كاري كه مي كنيد , چندان منطقي نيست . مثلاً خريد يك كوزه دكوري از وب , ساعت ۲ شب .
درحال حاضر بياييد به سراغ نظريه چالديني برويم و ببينيم اصليترين طرق مقاعدسازي با دقت بهاين ميانبرهاي خيالي , از حيث وي چه ميباشند . با رابرت چالديني و اصول متقاعدسازي وي آشنا شويد! robertcialdini
ما قرار است دراين محرمانه مطالب با اصولي آشنا گرديد كه در اين مورد به شما امداد اكثري خواهند كرد و به راحتي مي توانند بخت تبديل شدن مخاطبان شما به مشتري را ارتقا دهند و چه بسا راهكارهايي براي استفاده از آنها به شما بدهيم . ولي گذشته از هر چيز , بگذاريد هر كه كهاين اصول را مطرح كرده , خوب تر بشناسيم .
يك كدام از مطرحترين اشخاصي كه تا به حالا در قضيه متقاعدسازي و روشهاي آن متن است , پزشك رابرت چالديني ( Robert Cialdini ) است . روانشناسي كه تا به حالا يكسري كتاب درباره ي متقاعدسازي منتشر كرده و بيش تر از ۲ ميليون ورژن از اين كتابها را در عالم به فروش رسانده است . كتاب وي به اسم “ تاثيرگذاري : روانشناسني متقاعدسازي ” سود سه سال تحقيق مي داني بود . تحقيقاتي كه در طي آن ها وي تحت عنوان مشتري به سراغ شركتهاي متفاوت ميرفت تا ببيند در معاش حقيقي و واقعي , تجارتها چطور عملكرد مي نمايند مخاطبان خويش را متقاعد نمايند .
يادگرفتن باصرفه سازي وبسايت
وي دراين پژوهش ها متوجه شد كه اگرچه صدها تاكتيك متعدد براي جذب مشتري موجود هست , ولي در حقيقت فقط ۶ اصل جهاني ميباشند كه تمام اين تاكتيكها را توضيح مي دهند و مي توانند به ما در متقاعدسازي مخاطبان خويش امداد نمايند . ۶ تا؟ البته ما كه گفته بوديم قرار است با ۷ روش متقاعدسازي آشنا گرديد . اشتباهي صورت نگرفته است . آقاي چالديني همين اين سال كتاب جديدي را منتشر كرد و در آن يك ضابطه هفتم را هم به ليست خويش بيش تر كرد . رسمي كه تا به درحال حاضر از زير
دوشنبه ۰۲ مرداد ۹۶ | ۱۴:۱۹ ۱۹ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است